Les bicicletes ja fa temps que no són les úniques que circulen pels carrils bici. Monopatins, Trixies, patinets elèctrics i tota mena de vehicles usen cada vegada més aquestes vies. "Hay que compartir el espacio con todos, pero lo que pasa es que hay que tener cuidado porque como se trata de un carril bici es para las bicis." "Ara sóc usuari de bicicleta però a vegades l'he fet servir amb patins i trobo que hi ha prou espai per compartir." Tot i la bona fe d'alguns usuaris, l'ordenança municipal de l'any 1999 únicament permet l'ús d'aquests carrils a les bicicletes i als vehicles elèctrics que segueixin una sèrie de requisits: que corrin menys de 25 quilòmetres per hora, que pesin menys de 25 quilograms i que tinguin una amplada de com a màxim 80 cm. La realitat però és una altra i algus usuaris en denuncien la manca d'informació. "Hi ha bastanta gent que fins ara no sap que és el carril bici perquè aquí mateix al darrere caminen dins del carril i obstaculitzen una mica el que és la via." L'evolució de la mobilitat a Barcelona i la necessitat d'actualitzar la normativa faran que govern i oposició comencin a elaborar un nou reglament a partir de la tardor.

L’ordenança municipal de l’any 1999 que regula l’ús dels carrils bici i les posteriors modificacions, determinen que aquestes vies són d’ús exclusiu per a les bicicletes i vehicles elèctrics que compleixin una sèrie de requisits: pesar menys de 25 quilograms, córrer menys de 25 quilòmetres per hora i tenir una amplada de menys de 80 centímetres.

Excepcionalment, però, l’Ajuntament concedeix permisos puntuals a la zona del Front Marítim i a alguna altra zona turística. L’evolució dels vehicles de transport personal i de la mobilitat a Barcelona obligaran el govern municipal i l’oposició a crear una nova normativa a partir de la tardor que s’adapti als nous temps i les seves necessitats. Amb la nova normativa es pretén regular de manera clara i efectiva l’ús dels carrils per tal de millorar-hi la convivència entre els diferents usuaris.